Met 'Wayoutback' een tour door de woestijn.

2 augustus 2017 - Alice Springs, Australië

We hebben 3 dagen in de desert doorgebracht waarvan we 2 nachten buiten, onder de mooie sterrenhemel in een swag hebben geslapen. Een swag is een matras met kussen, slaapzak en deken in een hoes van stevig tentmateriaal. Werkelijk een hele belevenis ( voor mij totally coming out my comfort). Zijn er slangen, spinnen, dingo's (wilde honden)? Ook wilde ik graag in mijn eigen lakenzak slapen voor de hygiene. Kortom ik lag met al mijn kleding aan, vastomsloten in de swag. Ik had helaas geen muts of handschoenen bij me, wat de meesten wel bij zich hadden. Het was nl. erg koud in de nacht. In het begin hadden we nog een kampvuur waar we om heen lagen, maar dat vuur ging op een gegeven ook uit. Na een kwartier wilde ik er wel uit, voelde me opgesloten, maar kon geen kant uit. Mindfulness gedaan en uiteindelijk geaccepteerd dat dit het was en dat ik het er mee moest doen. De 2e nacht was het minder koud en had ik mijn lakenzak maar achterwege gelaten, waardoor ik iets meer ruimte had om te draaien. Wel werd er gewaarschuwd voor de dingo's op onze 2e campplaats en dat je je schoenen, want daar komen ze op af, onder de swag moest leggen, zodat ze niet te ruiken waren voor die beesten. Je begrijpt dat ik mijn schoenen zelfs binnen in het hok heb gelegd.  We hebben geen tijd meer, omdat we nu uit ons motel moeten en op weg gaan naar het vliegveld om naar Cairns af te reizen. Roberto probeert een vluvht te boeken. We schrikken wel van de vliegprijzen hier, maar ja je moet toch weg uit die woestijn.

1. Hanny:
    2 augustus 2017
    Wat dapper van je Mechteld en wat een ervaring!
  2. Jeannet hoens:
    Wat een avontuur........
  3. Margret:
    2 augustus 2017
    Ooooh wat eng allemaal Mechtild!! Helemaal niets voor jou. Erg dapper hoor!!!! Ga nu maar lekker genieten.
  4. Marjan:
    Wauw, wat gaaf!
  5. Anne Platvoet:
    2 augustus 2017
    Wat moedig Mech..en ook een heel bijzondere belevenis.
    Hoop dat je nu meer comfort krijgt..en kunt genieten.
  6. Wim:
    2 augustus 2017
    Hallo dappere dodo wat een griezelig verhaal mijn comfortzone is in mijn eigen bedje!!Met af en toe een mugje!
    Groet van Herma
  7. Wim:
    2 augustus 2017
    Wat een prachtige profielfoto mooie zonsondergang !
    Gr ook voor Roberto!!
    Herm
  8. Elly:
    Oh Mech, wat een story!
    Dit is voor wel de absolute overwinning voor je zeg, de kat in onze tent in Italië was peanuts vergeleken hierbij.
    Toppertje ben je.
  9. Winnie:
    2 augustus 2017
    He mechie, ik ben ff bij gelezen. Jullie hebben t tempo er goed in, zien enorm veel en verschillende bezienswaardigheden en ervaringen. De swag lijkt me een enorme beleving, alleen die kou al, hoe naar de wc, en dan de dieren nog verdragen. Je zult er vast enorm om moeten lachen later en mooie verhalen heb je ermee. Nu uit the desert, op naar t volgende avontuur. Dikke zoen vanuit heerlijk zutphen
  10. Marjolein:
    3 augustus 2017
    Lieve Mechtild, dit is echt een avontuurlijke reis en geen vakantie!! En dat allemaal voor je plezier! Hoop dat je er van kan genieten, en later stoere verhalen kan vertellen. Zondagochtend Joost van Schiphol gehaald, hij kwam uit Cairns. Prachtige omgeving qua natuur. Ben benieuwd wat je daar weer gaat meemaken. X
  11. Herman en Gerty van Voorst:
    3 augustus 2017
    leuk om te lezen; mooi medium dat internet; zo volgen we elkaar kris kras over de aardbol. geniet lekker verder en veel groeten van ons beiden ( en een dikke kus op je voorhoofd). Doe Roberto ook nog ff de groeten.