van het Noorden naar het Zuiden

22 augustus 2017 - Byron Bay, Australië

2e dag Fraser
Aan het stevige ontbijt merkten we de Engelse invloeden. Ons gezelschap bestond uit verschillende nationaliteiten. De Denen, de Duitsers, de Australiërs hielden zich aan de afspraken, daarentegen de Italiaanse clan kreeg niet alles mee. Ze waren druk met praten en luisterden niet naar de afspraken. Ze lapten alles aan hun laars, waren steeds als laatsten in de bus, maar bij het eten stonden ze als eerste met snoet'n an 't hek.
Al zitten we aan de andere kant van de wereld, het werd ons wel duidelijk hoe verschillend de Europeanen zijn.
Van te voren werden we uitvoerig gewaarschuwd voor de dingo's op Fraser Island. No food! Wij als zuinige Nederlanders hadden onze rugzakken vol met chips, koekjes, nootjes, wijn en andere etenswaren. Je snapt dat mijn rugzak in de 4WD bus is gebleven en dus helaas geen gezelligheid op het strand.
Vanaf Indian Head hebben we walvissen, haaien en turtles gespot, aansluitend hebben we een duik genomen in de natuurlijke Champagne pools.
Met 80 km per uur retour over de 75 miles beach waarbij de bus bij tijd en wijle ook in de zee reed en verschillende creeks over moest steken.
Een bezoek aan dit eiland was meer dan de moeite waard!

Vanuit Herver Bay de weg richting het Zuiden verder vervolgd naar de Gold Coast.
We hadden beter direct door kunnen rijden naar Byron Bay. Dit relaxte hippie dorp had met zijn vele kroegjes, mooie winkeltjes, gezellige restaurantjes, livemuziek en straatmuzikanten een veel gezelliger sfeer dan het gestresste volgebouwde Gold Coast.
Na 5 weken voelen we ons al behoorlijke thuis in het Australische leven. Met ons ingekochte vlees, fles wijn gingen we voor het eerst gebruik maken van de gratis gas BBQ's die je hier zowel in parken als aan het strand kunt vinden. Met het genieten van het Australische smaakvolle vlees en de Shiraz stond er een nieuwe uitdaging op ons te wachten; het schoonmaken van de gasplaat. Na anderhalf uur boenen, schrobben, gooien wij de theedoek in de ring.  We kunnen de plaat niet zo achterlaten zoals wij hem aantroffen.
Helaas konden we hier maar 2 dagen blijven, omdat we de camper in moesten leveren in Brisbane. We hadden een uniek plekje op deze camping, omdat we zowel aan het strand en bij het centrum verbleven.

1. Margret:
    Leuk!!! Nu nog 1weekje genieten en dan naar huis!!! Geniet nog de laatste week
  2. Marjolein:
    22 augustus 2017
    Joehoe gaat de zon daar ook onder in de zee? Of komt hij juist op? Jij als wereldreiziger zal dit wel weten? X
  3. Marjan:
    22 augustus 2017
    Super mooi! En... Italianen zijn wel leuk!
  4. Hilje:
    22 augustus 2017
    Weer een paar geweldige dagen gehad dus.was weer leuk om te lezen. Blijf nog even genieten!
  5. Herman en Gerty van Voorst:
    23 augustus 2017
    Tijd gaat snel, maar blijf genieten!
  6. Elly:
    23 augustus 2017
    Hi Mech, wat heerlijk om al je ervaringen te lezen! Wat ondernemen jullie veel zeg. Gefeliciteerd met Dewi, heeft ze toch maar weer knap gedaan.
    En wat heb je een ontzettend mooi badpak aan!!! Wat zie je er mooi uit, staat je geweldig.
  7. Clementine:
    24 augustus 2017
    Wat mooi allemaal en jullie ondernemen echt veel. Wordt nog wennen straks..., maak maar veel foto's!
    Groetjes.