Fitzroy Island.

5 augustus 2017 - Cairns, Australië

Fitzroy Island
Inmiddels zijn we met de ferry overgestoken naar Fitzroy-island
's ochtends om 6u op, alles inpakken, ontbijten op het balkon van het Hides hotel.
Met de rugzak naar de boten lopen, dat gaat niet zo heel vlot bij mij
45 min op de boot en toen kwamen we in een luxe resort terecht. Wauw we hadden hier ook een overnachting geboekt in een studio, superdeluxe!
Gelijk een prachtige hike van 3 uur gedaan op het eiland. Steil omhoog en omlaag op grove stenen. Dus goed uitkijken waar je loopt. Gelukkig waren er geen vergezichten, we liepen door de bossen. De eerste giftige spin gezien en een aantal slangen die snel voor ons wegglipten tussen de stenen. Na de wandeling zijn we op zoek gegaan naar onze studio. Onderweg kwamen we voor mijn gevoel een baby-krokodil tegen of een kleine dinosaurus. Ik wist niet wat het voor dier was. Hij liep vlak voor ons tussen de bomen. Volgens Roberto lijken ze op een komodo ( de grootste hagedissoort)
De bagage in de studio gezet en met de zwemkleding en snorkel spullen naar het strand. Ik had mijn super coole snorkelmasker van Decathlon with allover view meegenomen uit Nederland. De mensen hier waren erg enthousiast over mijn masker en vroegen zich af of ik hier veel geld voor heb moeten neerleggen. Nou daar ging ik weer mijn comfortzone uit. Mech die nooit in de zee gaat om te zwemmen, enkel als er een luchtbedje of zwemband voor handen is. Maar nu wel, het koraal en de onderzeewereld bij het Great Barrier Reef wordt over de hele wereld geprezen dat mag ik zelfs niet missen, hoe eng ik de vissen ook vind als ik daar met mijn lijf langs zwem. Daar gingen we, het water was nog ijskoud omdat het hier winter is. Eerst er door komen. De eerste 10 min. Viel het mij alles mee. Ik zag af en toe een visje en mijn masker werkte prima. Ik kreeg meer vertrouwen. Van te voren had Roberto de gebruiksaanwijzingen van mijn masker opgelezen. Wat van belang was dat je dit masker alleen moet gebruiken bij lichte inspanning. Op een gegeven moment was ik ver van de kant aan het snorkelen en wilde toch maar liever weer terug. Er stond een fikse stroming, waardoor ik merkte dat het best lastig was om terug te komen. Dan maar naar de stenen zwemmen. Op een gegeven moment keek ik weer onder water en schrok enorm er zat zo iets groots onder mij, mijn knie raakte het bijna aan. Ik had er genoeg van en wilde zo snel mogelijk weg daar. Lichtelijk in paniek zwom ik snel tegen de stroming in om uit het water te kunnen gaan. Mijn ademhaling ging te snel en ik zat natuurlijk helemaal met mijn gezicht in het masker. Ik werd licht in het hoofd en realiseerde me nog alleen bij lichte inspanning dit masker gebruiken. Ik haalde mijn been en hand open aan het koraal. Door de cycloon was er veel koraal vernield, ik hielp het weer aan de kleur rood.  Ik was blij dat ik weer uit het water kon klimmen.  De onderzee wereld is toch niet mijn wereld haha.
De volgende dag is Roberto gaan duiken met een instructeur. Hij kreeg last van zijn oor en is tot 4m gegaan. We zijn in de middag met de boot +glasbottom het koraal gaan bekijken.
Morgen hebben we een auto voor 3 dagen gehuurd, waar we mee het Rainforest ingaan, het hippiedorp , de Josephine watervallen bekijken en nog veel meer mooie dingen die we tegen komen. Dit land heeft zo veel te bieden, en de mensen zijn zo vriendelijk!

1. Margret:
    5 augustus 2017
    Jeej mech, wat een avontuur!! Ik snap jouw paniek!!! Nu verder lekker rustig aan. Geniet vooral van het resort
  2. Anneke:
    5 augustus 2017
    Super Mech en Roberto, wat een avontuur!
    Heel moedig dat jullie toch de zee in gingen. Jullie zien er allebei heel ontspannen uit. Veel plezier de komende weken! Groetjes Anneke
  3. Anne Platvoet:
    5 augustus 2017
    Boeiend en spannend Mech..knap dat je dit gedaan hebt.En dat het goed afloopt.Op naar de volgende ervaring.
    Ben benieuwd naar de Aboriginals..en hun verhaal.
  4. Hanny:
    5 augustus 2017
    Geweldig van je Mechteld en jij hebt een stuk van Great Barrier Reef gezien!!!!!
  5. Clementine:
    5 augustus 2017
    Wat een verhaal! Volgende keer ff oefenen in de badkuip met zo'n masker;). Ik maak uit je verhalen op dat je ondanks de spannende momenten, wel erg geniet van alles. Ga zo door!
    Groetjes daar.
  6. Mooy Corten:
    5 augustus 2017
    Van de ene ervaring naar de andere. Wat bijzonder allemaal Mech.
  7. Elly:
    9 augustus 2017
    Hi Mech, wat ben je grensverleggend bezig zeg! En wat een mooie ervaringen allemaal.
  8. Herman en Gerty van Voorst:
    12 augustus 2017
    mooi verhaal; super spannend. groten uit Ulaan Bataar.