Cape Tribulation.

7 augustus 2017 - Cape Tribulation, Australië

Cape Tribulation 6/8
Na een nacht in een bouwkeet om weer wat geld uit te sparen lopen we bepakt en bezakt richting onze car rental. Onderweg moet R weer zo nodig een gesprek aangaan met een aboriginal local. Uitgelegd aan deze local hoe onze planning eruit ziet voor de komende dagen. Het merendeel van onze planning was volgens hem te toeristisch en Scheisse. Hij kwam met een x aantal alternatieven en adviseerde ons ' laat je niet beïnvloeden door touroperaters, maar luister naar naar de locals!'.  Volgens hem moesten we direct door gaan naar Cape Tribulation. Met zijn adviezen in ons achterhoofd lopen we naar de car rental, waar later bleek dat hij daar ook werkte en ons gratis 2 overtocht tickets voor de ferry bezorgde. Niet geheel van ons pad afgebracht rijden we naar ons 1e doel. Eenmaal aangekomen in het half slapende hippydorp Kuranda genoten we van ons ontbijtje.
Vervolgens hebben we een bezoek gebracht aan de Barron watervallen, en het tropisch regenwoud Mosmann Gorge. Daarna hebben we op goed geluk het advies Cape Tribulation van onze local George opgevolgd, waar zullen we met onze auto terecht komen?
Tijdens onze rit kwamen we bij de Daintree ferry. De signs no swimming crocodiles and stay for your own safety in your car geven een onbehaaglijk gevoel. Met enige twijfel rijden we het kleine pondje op. Hier rijden we het gebied in waar de 2 national parken; the Ocean Great Barrier Reef en het tropical rainforest samen komen.
Op internet zagen we dat het merendeel van de accomodaties vol geboekt waren. We hebben de Fruitfarm van local George gevonden en in 1e instantie bleek er geen plek te zijn, maar na het noemen van de naam George, volgens de eigenaar black George de familie -vriend werd er een plek voor ons gecreëerd. Temidden van de fruitbomen met een mooi uitzicht over de forest, genietend van een Australisch wijntje op onze veranda sluiten wij weer een bijzondere dag af.

1. Dewi:
    7 augustus 2017
    Leuk! En erg leuke foto's haha vooral dat snorkel masker! Veel plezier!
  2. Anne Platvoet:
    7 augustus 2017
    Mooie foto's..dat leuke diertje in de boom,die rode grote stenen en jullie foto's.Lekker verder genieten !!
    Lijkt mij bijzonder bij de aboriginals.
  3. Jeannet hoens:
    7 augustus 2017
    Super Mechteld....jullie maken wel heel byzondere dingen mee..heel veel plezier nog...
  4. Margret:
    7 augustus 2017
    Weer een avontuur rijker. Mooie foto's en nog heel veel plezier!!!
  5. Clementine:
    7 augustus 2017
    Erg leuk om beelden te hebben bij jullie avonturen!! Ga door met genieten!
  6. Hanny:
    7 augustus 2017
    Wat een bijzondere plekken zien jullie
  7. Hilje:
    8 augustus 2017
    Prachtig , die foto's! Ik ben benieuwd waar jullie de volgende keer terecht komen. Have fun!