De eerste week Australie

26 juli 2017 - Melbourne, Australië

Ik had voor jullie een reisverhaal van de eerste week Australië klaar staan, maar helaas er ging iets mis en ik kon weer van voor af aan beginnen.  Mijn zin in schrijven was compleet weg.
Nu een nieuwe poging, maar wel enorm verkort.
16 juli om 6u op Schiphol en rond 9u de lucht in naar München. Ik werd uitgezwaaid door Bente, Hidde en Dewi.
Goede vlucht naast een oude Canadees, gezellig samen Engels gesproken. Mijn Engels is niet zo best, maar wij begrepen elkaar goed.
Op München 4 uur moeten wachten. Duty free geshopt.
Vlucht naar BKK had enigszins turbulentie. Ik had geen slaappil nodig.
Na 10 uur vliegen kwam ik op BKK airport en werd ik van het kastje naar de muur gestuurd en veel werd in het Thais weergegeven. De wifi lukte niet en ook een bericht via sms ging de lucht niet in. Lichtelijke stress, omdat ik Dewi beloofd had bij elke landing haar te laten weten dat ik weer goed op de grond stond.
Om 1:30 zat ik op de gate voor Melbourne. In het vliegtuig was het erg koud, ook met jas en deken. Ik was de eerste 2 uur misselijk van de moeheid en zag op tegen weer 10 vliegen.
Maandag 17 juli Roberto om 21u op Melbourne getroffen.
Met bus en tram naar ons hotel op de st. kilda Road.
Aanvankelijk moeilijk de slaap te pakken gekregen (weer met iemand in éen bed slapen), maar uiteindelijk toch redelijk geslapen.
In 2 dagen Melbourne gezien met de circle citytram : the librairie, oldtimer tentoonstelling, acdc-line met graffity op de huizen.
Art Gallery en het Memorial bezocht, St Kilda Beach Dock->bijzonder kroeg een slijterij achterin en de bar voorin. Het is winterwonderland met allerlei kerstkraampjes en ijsbaantjes.
Donderdag 20 juli met de taxi de camper opgehaald. Direct na een half uur hoorden we een piepend geluid en het olielampje brandde rood. Bleek loos alarm.we zijn naar Torquai holidaypark gereden onze start van the Great Oceanroad.
Vrijdag 21juli een motortrail met de auto gedaan. De Enkares watervallen gelopen.
Kennet River camping-> slechte nacht teveel wijn op.
Zaterdag 22 juli een koala wandeling gemaakt, vervolgens naar Cape Otway -> vuurtoren bekeken.
In Port Campbell 2 nachten geslapen en in Rocks geborreld.
Zondag 23 juli Oceanroad; Loch Ard Gorge, de 12 apostelen en Gibson steps/ beach
Maandag 24 juli hebben we het laatste stuk van de Road gedaan: London Bridge, de Grotto, Bay of islands. Prachtig om de Oceanroad gezien te hebben, maar nu is het genoeg en gaan we verder op avontuur. In Portland overnacht, naast onze camper zat een koalabeertje in de boom. Eerste wasje gedraaid na 1 week, en mens erger je niet gespeeld.
Blog af en toen ik het wilde plaatsen was alles weg zo balen!
25 juli vertrokken naar Mount Gambier richting Adelaide, om de sinkhole en de blue lake te zien. Vervolgens een camping gevonden via het Nationaal Coorong park, in Salt Greek. Waar we nu staan. Ons laatste nachtje voorlopig in de camper. Een camping in the middle of nowhere, zonder enige luxe.
Morgen zijn we in Adelaide!

1. Gertie en Christel:
    26 juli 2017
    Jee, Mech en Roberto wat een super evaringen en nieuwe indrukken! Gaaf er over te lezen. Dat er nog vele mogen volgen. Wij wachten in spanning jullie vervolg story af!
    Veel succes in Adelaide! Lieve groeten van ons!
  2. Dewi:
    26 juli 2017
    Gaaf hoor! Jammer dat de eerste versie van je verhaal niet gelukt is. Bij de volgende blog kun je ook de route aangegeven die jullie gereden hebben op de kaart! Leuk om te volgen. Veel plezier in Adelaide!
    Liefs, Dewi
  3. Jeannet hoens:
    26 juli 2017
    Hey Mechteld.leuk om te lezen ondanks de verkorte versie..
    En wat heb je al een hoop meegemaakt en gezien in 1 week.

Goeie reis verder,en groet Roberto..
    Tot het volgende verhaal....Groet Herman en Jeannet
  4. Anne Platvoet:
    26 juli 2017
    Hee Mech,fijn om iets van jou te horen en balen dat je vorige berichten verloren gingen.
    Wat een nieuwe ervaringen.Leuk om dit via jou verhaal mee te maken.
    Adelaid woont nog familie van ons..maar heb geen adres.
    Veel plezier verder
  5. Margret:
    26 juli 2017
    Hoi Mech, zo te zien hebben jullie het naar de zin! Genieten hoor!! Heel veel plezier samen
  6. Wim:
    Hallo Mech en Roberto.
    In Adelaide wonen 2 Rolevinken Ben en Justin. 10 jaar geleden hebben een aantal Rolevinken Ma bezocht aan de Spelberg.
    Groet Wim en Herma
  7. Marjan:
    26 juli 2017
    Gaaf hoor, zo te lezen een prachtig avontuur!
    Fijne reis verder, groetjes aan Roberto,
    liefs van ons

p.s.bewaar je de niet gebruikte pillen goed?
  8. Hanny:
    26 juli 2017
    Geweldig Mechteld wat een indrukken. Prachtig om te lezen. Knuffel en veel plezier in Adelaide
  9. Henriette:
    26 juli 2017
    Maak je lekker veel fotos Mech?
  10. Clementine:
    26 juli 2017
    Wat veel gezien en gedaan! Goed dat je een blog maakt, ook voor jezelf...
    Groetjes en tot je volgende blog lang of kort maakt niet uit. Altijd leuk om te lezen!
  11. Hilje:
    31 juli 2017
    Hoi Mechtild, wat hebben jullie al veel gezien en gedaan de eerste week. Wat zul je veel indrukken te verwerken hebben. Gelukkig zit je af en toe in 'the middle of nowhere' om even na te genieten. Met de atlas naast dit bericht probeer ik jullie een beetje te volgen. Heel veel plezier en geniet samen!