Van het Noorden naar het Zuiden

18 augustus 2017 - Hervey Bay, Australië

11/8
9/8 camper opgehaald, boodschappen gedaan. Roberto geld gepind, maar niet gekregen.
Gereden naar Lake Tineraroo. Prachtig groot meer, gewandeld.
De Millaa Millaa, Zillie en Ellinjaa Falls bekeken.
Tot onze spijt moeten we mededelen dat we vandaag van iemand afscheid hebben moeten nemen. Na eerder deze vakantie een kangoeroe, een koalabeer, een dingo en carawossivogels.  te hebben ontweken, was het niet mogelijk om de anderhalve meter zwarte slang te ontwijken. Helaas voor hem.....
Nu staan we 2 dagen in South Mission Beach aan zee. Het is heerlijk warm zonnig weer. Ik moet wel afkicken, want ik heb geen internet en wifi is ook niet mogelijk, net nu Hidde naar Noorwegen vertrekt. Maar hopen dat we 18 augustus het allemaal wel voor elkaar hebben om de verdediging van Dewi,via skype te kunnen meemaken.
Vandaag bij het uitstappen van de camper stond ik bijna op een kleine slang.
Wachten op Internet......
16/8
Na het maken van de planning voor de komende dagen, is het duidelijk dat ik R eens even aan het werk zet. Op de kaart lijkt het qua afstand maar kleine stukjes, maar in werkelijkheid zijn de afstanden huge, dus even gasje bij geven. We besluiten na Mission Beach de route via de Outback van Queensland richting het Zuiden te vervolgen. Na 3 dagen de cruisecontrol op 100 km per uur te hebben gezet, waarvan ik zelf ook nog 1uur links heb gereden met de camper (want er was toch geen kip op de weg) komen we aan in Hervey Bay.
Net op tijd voor het sluiten van de camping, hebben we de camping nog kunnen boeken, wel onder de voorwaarde dat we voor 3 nachten 3 verschillende plekken toegewezen kregen. Tevens hebben we de planning voor de komende 3 dagen vastgelegd, Whale watching tour and 2 dagen Fraser Island.
Wachten op internet....
Hervey Bay
We hadden een deal met de camping eigenaar dat als we geen walvissen zouden spotten, we een gratis overnachting kregen,dus R heeft de hele tijd met gesloten ogen op de boot gezeten. Na anderhalf uur werden we bijzonder verrast door een groep van 5 walvissen die rondom onze boot zich vermaakten. It was awesome, amazing and stunning to see the whales. Zo dichtbij, het leek of ze met ons speelden.
Wachten op internet....
Fraser Island
Het volgende avontuur begon al vroeg in de ochtend. Gelukkig konden wij afscheid nemen van onze " heerlijke" buurman. Door hem hebben we de nacht scheef door gebracht.
Camper om 7u buiten de poort gezet en daar stond onze 4WD bus al klaar. Up to Fraser Island.
Eerst met de Ferry naar Fraser het grootste zandeiland ter wereld. Vertrouwend op de veiligheidsgordels namen we een 4WD track with hills more than 20%, amazing! Gelukkig veilig aangekomen bij het waanzinnige Bounty strand Lake McKenzie. Het witte beachzand en het crystal clear blauwe water voldeden volledig aan onze verwachtingen. Na verschillende tracks in het subtropisch regenwoud en zandduinen kwamen we bij ons resort waar het tijd werd om met een flesje wijn op het terras te relaxen. Ook hier bleek weer dat het Australische volk open staat voor ontmoetingen.
Al snel hadden we contact met een Australisch stel die ons de nodige informatie gaf over hoe we onze reis zouden kunnen vervolgen. Na een gezellig onderonsje kregen we  van hen een fles Australische wijn om ons dubbel te laten genieten van hun mooie land.

1. Marjan:
    18 augustus 2017
    Prachtig weer om te lezen, wat een super mooi avontuur! Genieten met jullie mee, liefs van ons.
  2. Hanny:
    Wat een geweldige belevenissen! 18 augustus gaat zeker goed komen
  3. Marjolein:
    18 augustus 2017
    Hai Mech, wat kan je leuk schrijven en wat een grote reis maken jullie. Geniet er nog van en alvast gefeliciteerd met Dewi. Gr
  4. Anne Platvoet:
    18 augustus 2017
    Het blijft spannend en avontuurlijk.
    Die walvissen..zo leuk om te zien.Word je echt blij van.
    Hopelijk krijg je contact via skype.
  5. Hilje:
    18 augustus 2017
    Wat een leuke foto van jullie voor die waterval! Heerlijk om jullie verhalen mee te beleven. Gelukkig was het geen 'zwarte mamba'... Enjoy the rest of your trip!!
  6. Margret:
    18 augustus 2017
    Wat een belevenissen!! Nu lekker genieten en wie weet hebben we vanmiddag contact. Dat zou erg mooi zijn
  7. Mooy Corten:
    18 augustus 2017
    Wat een avonturen allemaal !!!!
    Duimen voor Dewi en Hidde ook naar een nieuwe plek.
  8. Clementine:
    18 augustus 2017
    Prachtige verhalen en prachtige foto's. Wat een belevenissen allemaal, begin wel een beetje jaloers te worden...
    Nog even... dus extra genieten nu!
    Groetjes.
  9. Henriette: