Adelaide.

27 juli 2017 - Adelaide, Australië

26 juli op weg naar Adelaide, Tailem Town bekeken. Een dorpje van het vroegere Australië met de 80 jarige eigenaar. Zie foto's. De eigenaar was zeer verrukt van zijn gebouwde dorp. Hij was er zelfs mee op TV geweest en dat moesten wij natuurlijk even bekijken. Tijdens het tv programma werd duidelijk dat hij vindt dat het heel belangrijk is dat mensen naar elkaar zwaaien en elkaar groeten en tegenwoordig groeten de mensen niet meer vriendelijk. Terwijl wij het gevoel hebben dat de Australiërs juist zo vriendelijk zijn en altijd goedlachs en de tijd voor je nemen!
Omdat wij in de hurry waren sloegen we koffie en thee af, maar ondertussen moesten we wel een kwartier naar televisieopnames van hem kijken. We hadden wel 8 koppen thee/koffie kunnen drinken en er had ook nog wel een warme maaltijd bij gepast.
Bij het wegrijden zagen wij direct wat hij bedoelde. Bij het inhalen van een wegcontrole-auto werd er al vriendelijk naar ons gezwaaid. Wij ook maar zwaaien. Een stuk verder bij wegwerkzaamheden dachten wij dat de wegwerkers ook de film hadden gezien, die waren ook al zo vriendelijk. Dit was echter geen zwaaien, maar een teken dat we langzamer moesten rijden.
Genietend van de heuvelachtige wijnlandschappen in de buurt rijden we na de staat Victoria, de staat South Australië binnen
Eind van de middag in Adelaide de camper weer ingeleverd.  Nu maar weer gebruik maken van het goed geregelde openbaar vervoer van Australia.
Met de taxi zijn we naar ons Backpackers and travellers Inn gegaan, een mooie hostel waar we gelukkig niet op een slaapzaal terecht kwamen, maar een eigen kamer met badkamer hebben.
's Avonds naar een Belgische kroeg geweest waar Roberto genoten heeft van de dure Belgisch biertjes. Hij voelde zich weer helemaal thuis.
Vandaag een regeldag voor planning van de komende dagen.
Aansluitend met Richard uit Nederland ( man van mijn collega ) iets ondernemen.

1. Margret:
    leuk!!
  2. Hanny:
    27 juli 2017
    Wat een grappig dorpje en wat een stuk hebben jullie al gereden. Succes met regelwerk vandaag!
  3. Anne Platvoet:
    27 juli 2017
    Hoezo waren jullie in de hurry bij die man?
    Het is toch vakantie?
    Roberto proost op de lekkere biertjes.
    Wat heerlijk daar in Australie,lekker onthaasten.
    Geniet nog verder Josephine down under.
  4. Clementine:
    27 juli 2017
    Ongelofelijk, zelfs in Australië heb jij, Mechtild, afspraakjes met bekenden...;). Hoe krijg je het voor elkaar. Wel bijzonder lijkt mij dat je dáár iemand ontmoet van hier.
    Rustig aan en vooral veel zwaaien!
  5. Hilje:
    31 juli 2017
    Leuk , al die ontmoetingen! Keep us posted!