Sydney

29 augustus 2017 - Sydney, Australië

29/8
Om een indruk te krijgen van het Australische openbaar vervoer, hebben we nu gekozen voor de Greyhound bus om de afstand van Brisbane naar Sydney te overbruggen.
Deze afstand is met het vliegtuig anderhalf uur en met de bus 16 uur. Het voordeel is wel dat je een hotelovernachting uitspaart.
Half brak hebben we onze 1e dag doorgebracht. We hebben Sydney een beetje verkend.
Dag 2 hebben we de gezellige sfeer van de stad ervaren.  Het Operahouse bekeken, we wilden wel een voorstelling boeken, maar er was niet iets wat ons boeide helaas.
De botanische tuin hebben we bezocht. De indrukwekkende bridge bekeken. De dag eindigde in de gezellige wijk de Rocks.
Dag 3 zijn we met de trein, naar national park de Blue Mountains geweest. De ochtend hebben we verprutst door het vele commerciële toeristische Scenic World. In de middag hebben de verschillende wandeltracks in de natuur veel goed gemaakt. Het is een gebied waar je eigenlijk wel een paar dagen kunt zijn. Het is zo immens groot en mooi.
Dag 4 hebben we voor een luie dag gekozen. Sidney bezit verschillende mooie stranden, wij hebben de voorkeur aan Manly beach gegeven ipv het beroemde Bondi . Ondanks dat het hier winter is, was het voor ons aangenaam strandweer.
De misser van onze vakantie was de Tarangoo Zoo. Op de Sumatra tijger na hadden wij alle dieren tijdens onze vakantie al in het wild gezien. Het was zo niet leuk, waardoor we vroeg in de middag al in onze geliefde wijk de Rocks, in onze stamkroeg belandden. In deze oudste pub van Sydney werden we omringd door live muziek en gezellige mensen. We voelden ons al snel thuis.
Na een relaxte laatste dag hebben we afscheid genomen van een geweldig mooi land!
En nu ons geestelijk voorbereiden op een 32- urig durende terugreis.
THIS IS THE END, SEE YOU!

1. Marjan:
    29 augustus 2017
    Bedankt voor alle mooie verhalen!
    Goede terugreis en tot gauw
  2. Henriette:
    Goede reis jongens!
  3. Clementine:
    29 augustus 2017
    Dank je wel voor je verhalen en foto's Mechtild.
    Goede reis en ik zie jullie gauw!
  4. Clementine:
    29 augustus 2017
    Dank je wel voor je verhalen en foto's Mechtild!
    Ik zie jullie gauw!
  5. Clementine:
    29 augustus 2017
    Dank je wel voor je verhalen en foto's Mechtild.
    Ik zie jullie gauw!
  6. Dorien:
    29 augustus 2017
    Wat een prachtige reisverhalen. Wens jullie een goede terugreis!! Groeten Dorien
  7. Wim:
    30 augustus 2017
    We zullen je verhalen missen maar blij zijn als jullie terug zijn!Een goede vlucht!!
    Win en Herma